Ir al contenido principal

Euskadiko gazteek sedentarismoaren erronkari aurre egin behar diote

Euskadiko 1.073 ikasleren artean egindako ikerketa batek joera argia erakusten du: adinak gora egin ahala, jarduera fisikoak behera egiten du eta portaera sedentarioak ugaritu egiten dira. Ikerketak nesken eta mutilen arteko desberdintasunak ere erakusten ditu, bereziki nerabezaroan, eta haurtzarotik ohitura aktiboagoak bultzatuko dituzten esku-hartze espezifikoak diseinatzeko premia adierazten du.

Valores normativos de sedentarismo y actividad física en escolares vascos.

Azterlan osoa www.reefd.es

Informazio gehiago / más información


Un estudio realizado entre 1.073 escolares de Euskadi revela una tendencia clara: a medida que crece la edad, la actividad física desciende y aumentan los comportamientos sedentarios. La investigación también muestra diferencias entre chicas y chicos, especialmente en la adolescencia, y apunta a la urgencia de diseñar intervenciones específicas que impulsen hábitos más activos desde la infancia.

Investigación completa en www.reefd.es

Entradas populares de este blog

ERROTABARRI: SU MOTELEAN EGOSITAKO PROIEKTUA, JADA URREZ AMESTEN DUENA

ERROTABARRI: SU MOTELEAN EGOSITAKO PROIEKTUA, JADA URREZ AMESTEN DUENA Lauko Ermuko Errotabarrik Emakumezkoen Zilarrezko Ohorezko Mailan sinatu duen denboraldia ez da kasualitate edo bolada on baten emaitza. Gure kirolaren irakaskuntzan pazientzia, konpromiso eta kalitate handiko urteetako lanaren emaitza da. Ermuko taldeak liga bigarren postuan itxi du, Urrezko Ligarako igoera faserako txartela ziurtatuz, kluba estatuko eskubaloiaren mapan jartzen duen balentria... ahaztu gabe nondik datorren eta nola lortu duen.   Klub-filosofia bat: zaindu hazteko Errotabarrik gutxik bezala irudikatzen du oinarritik eraikitzearen balioa. Bere proiektua ez da fitxaketa azkarrak edo apustu puntualak egitea: pertsonengan, prozesuetan eta identitatean sinesten duen kluba da. Jokalari gehienak beheko mailetatik igaro dira. Han, mimoz, dedikazioz eta jokoz, gaur egun senior taldea gorenera bultzatzen duen pertenentzia-sentimendua ernetzen hasi da.   Klubak xehetasun guztiak zaintzen ditu: entrena...

Jarduera Fisikoaren eta Kirolaren Profesionalen Euskal Erregistroa

  EUSKADIKO ESKUBALOI KLUBEN INFORMAZIO ZIRKULARRA   Jarduera Fisikoaren eta Kirolaren Profesionalen Euskal Erregistroa   Eusko Jaurlaritzak Jarduera Fisikoaren eta Kirolaren Profesionalen Euskadiko Erregistroa jarri du abian, Kiroleko Lanbideetan Sartzeari eta Jarduteari buruzko ekainaren 30eko 8/2022 Legea betez. Erregistro horren helburua da kirol-jardueraren segurtasuna eta kalitatea bermatzea, eta ziurtatzea kirol-arloan eginkizun profesionalak betetzen dituzten pertsona guztiek prestakuntza eta egiaztapen egokiak dituztela.   Nortzuk inskribatu behar dira?   Erregistroan inskribatuta egon beharko dute kirol-arloan lan egiten duten pertsona guztiek, besteak beste: •         Entrenatzaileak, Eskola Kirolakoak zein Federatuak. •         Jarduera fisikoko monitoreak. •         Kirol-zuzendariak. •         Gorputz-hezkuntza...

Indarkeria sexualaren prebentzioa kirol federatuan: nola jokatu jakinarazpen baten aurrean

Kirol arloan, federazioek ez dute soilik kirolariak prestatzeko eta laguntzeko ardura; ingurune seguru eta indarkeriarik gabeko bat bermatzea ere funtsezkoa da. Erronka nagusietako bat da indarkeria sexualaren prebentzioa eta, kasuren bat jakinarazten denean, jakitea nola jokatu modu egokian. Euskal Kirol Federazioen Batasunak (EKFB) argi eta garbi zehaztu ditu “lehen sorospen” gisa balio duten jarraibide batzuk: Entzun eta lagundu lasaitasunez. Funtsezkoa da babes- eta laguntza-gune bat eskaintzea, epairik edo etenik gabe. Ez egin galdeketarik. Jakinarazten duen pertsonak ulertua sentitu behar du, ez epaitua. Baliozkotu bere kontakizuna. Jaso bere ideiak, errepikatu esaten ari dena eta lagundu keinu lasaigarriekin. Saihestu esaldiak, hala nola: “ez da ezer gertatzen” edo “xehetasun guztiak kontatu behar dituzu”. Eman informazio argia. Aukerak eta eskuragarri dauden baliabideak modu zehatz eta ulergarrian azaldu. Normalizatu emozioak. Pertsona bakoitzak modu ezberdinean erreakziona dez...